לקויות למידה מהוות אתגר משמעותי ביותר בחיי ילדים, מתבגרים, הורים ואנשי החינוך. לפיכך, על מנת להתמודד עם כל מצב שכזה בצורה היעילה ביותר, חשוב מאוד לדעת מהן נקודות התורפה והחוזק של תלמיד ולמצוא את הדרכים הנכונות להתמודד איתן. פסיכולוג מומחה מהווה עזר משמעותי בדרך הזו, וכדאי מאוד לפנות לייעוץ מקצועי וכן למבדק שיאפשר לגבש חוות דעת מקצועית. אבחון פסיכודידקטי מהווה "מפת דרכים" שמצידה תשמש למעין מורה דרך עבור השתלבות התלמיד במסגרת הלימודית בצורה שתאפשר לו לממש את הפוטנציאל שלו במלואו.
האבחון הפסיכודידקטי
האבחונים הפסיכודידקטיים מהווים פעמים רבות את הצלע המשלימה לאבחוני קשב וריכוז (TOVA, BRC, MOXO). האבחון הפסיכודידקטי משלב בתוכו מבחנים אובייקטיבים מתוקננים וכן רושם קליני של המאבחן המנוסה. זוהי דרך יעילה לבחינת הגורמים המקשים על הלמידה ולאיתורן של לקויות למידה.
בחירת הפסיכולוג הנכון לאבחונים פסיכודידקטיים
אבחונים פסיכודידקטיים נעשים באמצעות פסיכולוג קליני מומחה (קליני או חינוכי) ובהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא. הפסיכולוג ירון פלדמן בעל ניסיון עשיר באבחון לקויות למידה והפרעות קשב ובשילוב עם מומחיותיו בתחום הקליני, הוא מהווה מענה מצויין להבנת קשייו של תלמיד המתקשה בלימודיו. הבנת החלק הלימודי- קריאה, כתיבה, הבעה וכ'ו, ובמקביל העמקה של החלק הרגשי- פסיכולוגי באמצעות מבחנים קליניים, נותנת תמונה מקיפה ורחבה על תפקוד הילד. בהתאם לכך, תינתנה המלצות לדרכי היבחנות- הארכת זמן הבחינה, הקראת שאלות הבחינה, שאלון מותאם, גיבוי בחינה באמצעות מתן תשובות בעל פה וכ'ו.